پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز جمعه ، 1403/09/02

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

طرح ملی سلامت یار با ظرفیت سازی واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان، جهت بهره مندی از خدمات داوطلبان هلال احمر و بر اساس تفاهم نامه مشترک بین معاونت درمان وسازمان داوطلبان هلال احمر دربیمارستان امام خمینی (ره)دهدشت آغاز شد وسلامت یاران در این مرکز درمانی به صورت داوطلبانه در حوزه مددکاری اجتماعی مشغول به ارائه خدمات به گروه های آسیب پذیر در چارچوب مشخصی میشوند.

 


 


طرح ملی سلامت یار به عنوان یک طرح داوطلب محور باهمکاری سازمان داوطلبان هلال احمر و معاونت درمان وزارت بهداشت باهدف اجتماعی شدن نظام


سلامت ازطریق بسیج


 انسانی نیرو های داوطلب در راستای کاهش فرآیند ارائه ی خدمت به بیمار وهمراه وی برنامه ریزی شده است.


 


در این طرح به ازای هر دانشگاه علوم پزشکی، یک مرکز درمانی بنا بر شاخص ها ودستورالعمل های ابلاغی ونیز آمادگی آن مرکز درمانی با هماهنگی واحد مددکاری  معاونت 


 درمان آن دانشگاه  انتخاب و پس از رایزنی های لازم  با معاون امور داوطلبان هلال احمر استان وآموزش داوطلبان سلامت یار اجرا و پایش میگردد.


به گزارش روابط عمومی معاونت درمان؛


 


الهام روشنفکر مسئول واحد مددکاری اجتماعی معاونت درمان در این ارتباط اظهار کرد؛  در همین راستا، داوطلبان معرفی شده از هلال احمر شهرستان، دوره های آموزش عمومی


 وتخصصی  را گذرانده اند و مصاحبه تخصصی در واحد  مددکاری این معاونت انجام گرفته وبرای داوطلبین الزامات و پیش شرط های مشخص مربوط به  بیماران در اولویت


 


 خدمات سلامت یار نیز مشخص شدند.


 


ایشان در پایان افزود؛به طور کلی هدف از اجرای این طرح افزایش رضایت مندی بیماران دریافت کننده خدمات درمانی، کاهش حجم کار دربخش های  کادر اجرایی بیمارستان


 وکمک به بهبود کیفیت ارائه ی خدمات درمانی دربیمارستان های منتخب میباشد، که موجب افزایش مسئولیت ومشارکت اجتماعی وتقویت همکاری درون و برون سازمانی میشود.